PERSONLIG EFFEKTIVITET

 

Ønsker du også at frigøre tid?

Så læs videre og få 6 tips til hvordan du kan øge din personlige effektivitet.

Forstyrrelser der påvirker personlig effektivitet

Hvis du vil opnå øget personlig effektivitet bør du starte med dit mindset som styrer din adfærd, vaner og handlinger. Dine (u)vaner, overspringshandlinger eller utidige afbrydelser i form af mails, telefoner eller kolleger, påvirker din (personlige) effektivitet. Det kan du heldigvis selv gøre noget ved. Det kræver blot at du beslutter dig for det.

Udgangspunktet er din egen hverdag og de problemstillinger du står overfor. Det sikrer dig en hurtig implementering og høj effekt. Du bliver mere produktiv, øger dit salg, opnå mere succes i dine projekter samt forbedrer din personlige effektivitet og får større overskud i hverdagen.

Hvem kan opnå udbytte

Kurser i personlig effektivitet henvender sig til lederen, medarbejderen eller din afdeling der ønsker at frigøre tid i en travl hverdag.

Ledere

Medarbejdere

Afdelinger

DO IT NOW Personlig Effektivitet

Med o365 har du allerede værktøjerne lige ved hånden. Best Practice Education tilbyder 1:1 sparring i hvordan du anvender værktøjerne i praksis og hurtigt får udbytte i form af frigjort tid, helt op til 2 timer dagligt. Du lærer at:

  • Skabe overblik og struktur i eget kontor (PC, mails, arkiver, skrivebord)
  • Prioritere og planlægge
  • Holde fokus på opgaven og minimere afbrydelser.

At ændre din Personlige effektivitet tager tid

Vær tålmodig når du ændrer rutiner og vaner. Du bruger ofte mere tid i starten, det føles mere besværligt og mindre effektivt. Din hjerne vil hurtigt overbevise dig om, at det er bedre at gøre som du plejer. Lad dig ikke narre.

 

Team Samarbejde

Hvis I er afdeling der ønsker at optimere jeres team samarbejde så bør I læse med her.

Microsoft365

Lær hvordan du kan anvende Microsoft365 programmer mere effektivt til at optimere dine arbejdsprocesser.

Effektive møder

Få konkrete tips til hvordan du kan forbedre jeres møde effektivitet og mødekultur.

Personlig effektivitet i hverdagen lønner sig

1. Start med at notere hvad du vil opnå, dit mål, og hvorfor det er vigtigt for dig.

Eksempler på mål:

  • Større overskud og arbejdsglæde, fordi…
  • Tid til personlig udvikling, fordi…

2. Forestil dig at du har nået dit mål. Visualiser hvordan det er. Hvilken følelse får du? Noter denne følelse på et stykke papir. Sørg for at den er synlig for dig hver dag på din arbejdsplads.

3. Nu er du mentalt klar. Beslut dig for at gå i gang nu.

4. Organiser. Skab overblik over dine arbejdsopgaver. Hvilke typer opgaver har du. Hvilke kan du selv udføre og hvilke kræver hjælp eller sparring med andre. Du kan også organisere opgaverne efter hvornår de skal være færdige, fx i dag, inden for en uge, måned, kvartal osv. Vigtigst af alt er, at du hver dag har overblik over omfanget af dine arbejdsopgaver.

5. Planlæg. Når du planlægger din dag, så tag højde for at du ikke kan disponere 100% over hele dagen. Hav gerne 2 – 3 timer der ikke er planlagt. Så er der tid og overskud til ikke planlagte opgaver.

6. Prioriter. Nogle starter dagen med at udføre de opgaver der er hurtigst at udføre, så er de væk. Andre starter med den lidt tungere opgave fordi de har mest energi først på dagen. Der er også nogle der starter med den opgave der har ventet længst tid og nu har en kort deadline.

Test din personlige effektivitet med ‘uvidenskabelig’ test.

Ja tak! Jeg vil gerne høre mere om effektivisering, optimering og vækst.

Best Practice Education Aps

cvr. 26028469

tel. +45 4070 3035

um@bestpractice.dk

Tilmeld dig Do It Now - nyhedsbrevet der kun tager 5 min at læse. Og giver dig værdifuld viden hver måned i din Indbakke…

Tak for din tilmelding. Du skal lige bekræfte, før vi går i gang. Tjek din indbakke eller junk-folder for bekræftelses-mail.

Share This
UA-8832114-1