fbpx

SALGSOPTIMERING

Oplever du også at administrative opgaver ‘spiser’ sælgerens tid?

Problemet for mange sælgere er at der i dag er mindre og mindre tid til netop at være sælger = i dialog / kontakt med kunderne. Administrative opgaver har ‘sneget’ sig ind i arbejdsdagen og sælgeren er pålagt mange flere administrative opgaver i form af registreringer, opdateringer, udarbejde salgsmaterialer, interne møder osv. osv. Derfor er salgsoptimering en nødvendighed.

Salgsoptimering er vejen frem

Hvis I ønsker at øge jeres salg handler det om at sælgeren skal have mere tid til at sælge. Det letteste ville være at fjerne de lav værdiopgaver de opgaver sælgeren laver i dag. Men hvis der nu ikke er andre til at udføre opgaverne eller det faktisk er sælgerens opgave. Ja så må løsningen være at vælge salgsoptimering af hverdagsprocesserne.

Frigør tid med salgsoptimering

Er det tilfældigheder der afgør om jeres leads fra Facebook og webside kontaktes?

Alt for ofte er det tilfældigheder der afgør om et lead bliver kontaktet/bearbejdet eller ej. Jeg har ofte oplevet at listen med leads f.eks. sendes til en eller flere sælgere som så bliver ansvarlige for at kontakte dem.

Men inden de kontakter dem skal de oprettes i virksomhedens CRM system. Og alt sammen tager tid og det er sjældent salgsprofilers største styrke er struktur. Lad mig forklare og vise et eksempel.

 

Fra lead til ordre med salgsoptimering

  1. I dette tilfælde har virksomhedens marketing afdeling sørger for et løbende flow af leads fra Facebook annonce samt søgeordsoptimering.
  2. De potentielle nye kunder udfylder kontaktformular på websiden eller formular i MS forms (som også kan være integreret på websiden).
  3. Herefter oprettes automatisk en aktivitet i Pipedrive så sælgeren og salgslederen nemt kan sikre overblik og følge fremdriften.
  4. Der sendes automatiske mails til de potentielle kunder med hvornår de kan forvente at blive kontaktet. Det giver de potentielle nye kunder en positiv opfattelse af virksomheden (dog skal sælgeren overholde den frist der angives).

Sælgeren tager møder på rutinen

Noget af det værste for en sælgers effektivitet er når han/hun tager møderne på rutinen. For så bliver kvaliteten derefter. Næsten alle møder bør forbedredes. Det kan være 5 min. eller 30 min. men der bør være forberedelse af hvem kunden er, mit formål, og ønsket udbytte. Derudover bør der være opfølgning umiddelbart efter mødet. Ved virtuelle møder er det nemt at booke ind lige efter mødet. Og ved fysiske møder må de bookes ind efter transporten hvis ikke man løser opfølgningen i bilen.

Ved at automatisere mødeforberedelsen og opfølgningen sikrer du tid til at få det gjort og får en fordel ift. dine konkurrenter. Det giver en mere professionel oplevelse hos dine kunder og kvaliteten i dit salgsarbejde/opfølgning kan sagtens være afgørende for at dine kunder vælger dig eller din konkurrent.

SALGSTRÆNING

Optimer dit salgsarbejde

PERSONLIG EFFEKTIVITET

Frigør 2 timer per dag

PROCESSOPTIMERING

Eliminer fejl og hæv kvaliteten

PROJEKTLEDELSE

Få success med din projekter

Tilmeld dig Do It Now - nyhedsbrevet der kun tager 5 min at læse. Og giver dig værdifuld viden hver måned i din Indbakke…

Tak for din tilmelding. Du skal lige bekræfte, før vi går i gang. Tjek din indbakke eller junk-folder for bekræftelses-mail.

Share This
UA-8832114-1